keskiviikkona, elokuuta 02, 2006

Ciao!

Heissan taas,

Taall sita karsitaan taas helteessa :) No, talla viikolla ei oo ollut ollut ihan niin kuuma kuin muina viikkoina ja viime yona pystyi jopa nukkumaan lakanan kanssa. Kahtena iltana on satanutkin joten vahan paremmalta tuntuu nyt.

Viikonloppu meni Edolossa rennosti ja tapasin toiset isovanhemmat, joita en ole ennen nahnyt. Mummo olisi halunnut vieda mut kirkkoon messuun sen kanssa mutta meilla oli vahan kiire niin en valitettavasti paassyt ;)

Talla viikolla oon juossut hoitamassa paperiasioita ja oon itseasiassa yllattynyt miten sujuvasti kaikki meni. Ainoastaan eilen hakiessani codice fiscalea tyokkaria varten sain jonottaa 3,5 tuntia ja itse paperin saamiseen meni noin 2 minuuttia. Oltiin paikalla jo hyvissa ajoin klo 8, toimisto aukesi 8.30 mutta jonoa oli jo mukavasti ja auta armias sita ryysista kun ovet avattiin. Pienena ihmisena mina jain auttamatta jonon hannille. Suurin osa jonottajista oli maahanmuuttajia Venajalta ja Etela- Amerikan maista. Kun mun vuoro tuli niin virkailijat pohti kovasti, etta mihis se Suomi kuuluu kun sita ei ollut niiden EU-maiden listassa :)
Samoin tanaan kun kavin tyokkarissa niin miekkonen vaitti ettei Suomi kuulu Euroopan Unioniin. Onneksi se sitten uskoi mua kuitenkin..Sitten kavin viela INPS:ssa joka vastaa suomen Kelaa ja siellakin kaikki sujui ongelmitta, joten nyt on kaikki paperiasiat hoidettu. Lukuunottamatta oleskelupaa, joka mun taytyy hakea jos aion olla taalla yli 3 kk, niin kuin varmasti oonkin. Mut taidn jattaa sen suosiolla syksymmalle.

Huomisen oon viela Milanossa mutta sitten lahden taas Edoloon viikonlopuksi. Ja kavereille tiedoksi, mun kamppis on poissa melkein koko elo- ja syyskuun joten jos joku haluaa tulla kylailemaan niin tilaa kylla riittaa :)

Ciao Ciao!

1 kommentti:

Paperivuorineuvos kirjoitti...

Heippa Mari,
eipä voi kuin ihmetellä näitten italialaisten virkamiesten tietämättömyyttä. Eivät ollekaan seuraa aikaansa. Suomihan on kohta ollut EU:ssa 15 vuotta. Mutta ehkä ne ei edes tiedä, missä se on kartalla.
Hyvää jatkoa byrokratian kanssa, vaiko jo kaikki tuli käytyä läpi.
Itse olen valmistautumassa Suomen matkaa varten. Lento on lauantaina.