keskiviikkona, tammikuuta 17, 2007

Sairastelua

Tassa jo toista viikkoa viedaan flunssan kourissa, toivottavasti kohta jo hellittaa. Viime viikolla olin saikulla torstain ja perjantain mutta ei siita nayttanyt paljon apua olevan. Nyt olen yrittanyt sitkeasti jaksaa, tyopari Robertakin kun on sairaana. Kuinkahan meidan pomojen kavisi jos oltaisiin molemmat poissa yhta-aikaa..Mutta jotain hyvaakin tassa sairastelussa, jouduin vihdoin kayda kirjautumassa Italian terveydenhoitojarjestelmaan ASL:n toimistolla. Tunnin odottelun jalkeen sain sitten hienon pahvisen terveydenhuoltokortin. Onneksi kamppis suositteli minulle omaa laakariansa, muuten olisi voinut menna arpomiseksi. Taalla kun saa valita itse oman laakarinsa ja ainakin laakarilista omassa ASL:n toimistossani oli sen verran pitka, etta ilman mitaan tietamysta olisi valinta voinut olla hieman vaikea. Kavinkin sitten heti hakemassa sairastodistuksen uudelta laakariltani ja kovin mukavalta vaikutti!

Taalla olen joulun jalkeen tormannyt Suomi-mainoksiin metroasemilla ja tv:ssakin olen kerran nahnyt mainoksen pyorivan. Uteliaisuudesta kavin kurkkaamassa myos nettisivuilla: : Vacanze in Finlandia

2 kommenttia:

Pranayama kirjoitti...

Oi jess!! Tänään löysin jo toisen Milano aiheisen blogin!! *hymy* nyt enää puuttuu että pääsen italian kurssille niin alkaa Italiannälkä helpottamaan!! ja parantumisia sinne päin... :)

Mari kirjoitti...

Kiitos. Jos asut Helsingissa niin voin suositella Italian kulttuuri-instituutin kursseja. Opiskelin itse siella ja olin tyytyvainen opetukseen!